Vanliga frågor


Spärra ditt kort

Här hittar du information om hur du spärrar ditt kort.

Ring oss direkt på telefonnummer 0770-45 77 66 och spärra kortet. Ju snabbare du spärrar kortet, desto mindre troligt är det att någon kan missbruka det.
Vår säkerhetsavdelning har försökt kontakta dig gällande misstänkta transaktioner på ditt kort. Kortet har vi tillfälligt spärrat och vi ber dig kontakta oss via det norska telefonnumret som står i sms:et/e-posten vi sänt dig.
Ja. Ring oss omedelbart på telefonnummer 0770-45 77 66 och spärra det. Vi skickar ett nytt kort till dig utan kostnad.
Du kan kostnadsfritt beställa ett nytt kort genom att skicka en e-post till backoffice@banknorwegian.se.
Den vanligaste orsaken till att ett kort inte fungerar beror på att fel PIN-kod har slagits eller att fel kortnummer har angetts på internet.

Andra orsaker kan vara att det inte finns tillgänglig kredit på kortet. Du kan eventuellt ansöka om högre kredit genom att logga in på MinSida. Kontrollera också att den senaste fakturan är betald. Har du en faktura som inte är betald innan förfallodatum blir kortet tillfälligt spärrat fram tills vi registrerar inbetalningen.

Tillbaka till översikten