Vanliga frågor


Befintligt lån

Första fakturan skickas per automatik till den e-postadress du har registrerat. Du har däremot möjlighet att registrera eFaktura om du önskar.  Du kan enklast registrera e-faktura i samband med en inbetalning till lånet från din vanliga internetbank. Det är också möjligt att söka på Bank Norwegian vid anmälan av e-faktura i din vanliga internetbank, om du redan har betalt fakturan denna månad. Du skall då få information om att Bank Norwegian erbjuder e-faktura och du kan då välja att registrera detta. E-fakturan är alltid automatiskt utfylld med ditt månadsbelopp. Observera att du alltid har möjlighet att öppna och kontrollera fakturan i din internetbank. I dagsläget erbjuder vi inte autogiro eller pappersfaktura till våra lån.
Du mottar din faktura den 16:e varje månad med förfallodatum den 28:e.
För att se en förklaring till vår lånfaktura, klickar du här.
Förfallodatum är alltid den 28:e varje månad för alla våra lånekunder. Det är tyvärr inte möjligt att ändra.
Du kan när som helst genomföra extra inbetalningar till ditt lån.  Betalningsinformationen som du ska använda, Plusgiro och OCR-nummer, är alltid densamma. Extra inbetalningar går automatiskt till amortering av lånet och därmed korta ned återbetalningstiden, utan att månadsbeloppet förändras. Extra inbetalningar går inte till att täcka framtida fakturakrav.
Om du hellre önskar att reducera månadsbeloppet kan du kontakta oss på post@banknorwegian.se 
Så länge du inte ligger efter med någon inbetalning har du möjlighet att förlänga återbetalningstiden.
Vid önskan om förlängd återbetalningstid skickar du ett mail till post@banknorwegian.se.
Här anger du önskad återbetalningstid eller vilket månadsbelopp du önskar.
För att ansöka om betalningsfri månad behöver du vara i fas med dina inbetalningar. Du ansöker om betalningsfri månad via Min Sida genom att klicka på ”Lån” och därefter ”Betalningsfri månad” där du anger önskad månad.
Det går endast att ansöka om en betalningsfri månad åt gången.
Ifall du har möjlighet att ansöka om utökning på ditt befintliga lån finner du en ansökningslänk på Min Sida. Klicka därefter på ”Ansök om upplåning”
Räntan är rörlig och kan därför både höjas och sänkas. Bank Norwegian meddelar sina kunder innan en eventuell ränteändring sker.
Du kan lösa hela ditt lån hos oss när som helst och vi tar ingen extra avgift för detta. För att få korrekt saldo medräknat med ränta ber vi dig kontakta oss, via e-post post@banknorwegian.se eller telefon 0770-45 77 66 , och uppge vilket datum du önskar att genomföra din inbetalning. 
Om du har fått ett inkassokrav från Intrum Justitia ber vi dig att betala enligt de uppgifter som framgår av kravet. Har du några frågor är det Intrum Justitia du ska vända dig till. Du når dem på telefon 08-616 76 66 eller via inkassokrav@intrum.com. Ifall du har frågor kring ett inkassokrav från Axactor AB når du dem på telefon +46 31- 383 38 10 samt på e-post kundservice@axactor.se.  

Tillbaka till översikten