Vanliga frågor


Innloggning på Min Sida

Här hittar du svar på ofta ställda frågor kring inloggning på Min Sida.

Det finns tre sätt du kan logga in på Min Sida. BankID, mobilt BankID samt SMS-kod.

Ifall du önskar använda BankID klickar du på BankID-ikonen, BankID-programmet öppnas då automatiskt. Skriv in ditt lösenord och klicka på legitimera. Om du får informationen att BankID-programmet inte finns i datorn behöver du installera detta via www.install.bankid.com.  Vänligen kontakta din bank som har utställt ditt BankID om du upplever problem med att installera BankID-programmet.

Önskar du logga in med Mobilt BankID klickar du på denna ikon. Du får då förfrågan om du vill logga in med BankID på den här mobil/surfplatta eller på annan enhet. Klicka på Mobilt BankID och skriv in ditt personnummer (12 siffror). Öppna ditt mobila BankID på din telefon eller surfplatta och skriv in ditt lösenord.

Klicka på Engångskod på SMS ifall du önskar logga in med SMS-kod. Du behöver då ange ditt personnummer (12 siffror). En engångskod kommer därefter skickas till din registrerade telefon. Skriv in SMS-koden för att logga in på Min Sida. Vi önskar göra dig observant att du inte kommer ha tillgång till alla funktioner på Min Sida.

Efter den 1/12-2018 erbjuder Bank Norwegian inte legitimering med Telias e-legitimation.
 
Till vardags använder du ditt körkort eller ett ID-kort när du ska legitimera dig. På Internet använder du istället en e-legitimation. Den visar att du är just du när du har kontakt med myndigheter, kommuner, organisationer och företag på internet. Din e-legitimation använder du när du legitimerar dig och när du skriver under handlingar elektroniskt på nätet. En e-legitimation är lika personlig som ett körkort eller ett vanligt ID-kort. Det går bra att spara flera e-legitimationer på samma dator eller på samma USB-minne, om ni är fler i hushållet som använder e-legitimation. Hos Bank Norwegian är det endast möjligt att legitimera sig med BankID eller e-legitimation.

Tillbaka till översikten