Logo Bank Norwegian Branch of NOBA Bank Group
Logga in
KreditkortLånaSparkontoFörsäkringarKundserviceOm oss

Information relaterat till Coronaviruset

Bank Norwegian följer Folkhälsomyndigheten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) rekommendationer gällande begränsning av virusspridningen, men banken drivs som normalt.

Om du har behov av att kontakta oss kan väntetiden på telefon vara längre än normalt på grund av reducerad kapacitet. Vi rekommenderar därför att du skickar en e-post. Vi hanterar ditt ärende så snabbt som möjligt.

Du har alltid en fullständig översikt över ditt konto och kundengagemang i appen eller på MinSida. Här kan du göra de flesta ärenden så som att spärra och beställa ett nytt kort.

Vi har ett tätt samarbete med flygbolaget Norwegian, men vi är två olika företag. Utmaningarna som Norwegian och resten av flygbranschen står inför påverkar inte bankens drift eller ditt kundengagemang i banken. Vi vet att alla på Norwegian är engagerade och arbetar för att säkerhetsställa bra flygerbjudanden och konkurransekraftiga priser i framtiden. 

Kreditkort

Banken har beredskap och fullt fokus på att säkra att alla betalningstjänster fungerar som normalt. Ditt Norwegian-kort är kopplat till VISA och alla tillhörande tjänster fungerar som normalt.

Lån

Vi har normal drift och behandlar alla inkommande låneansökningar som normalt.

Sparkonto

Du har full tillgång till ditt sparkonto och dina besparingar dygnet runt genom bankens app och MinSida. Alla överföringar går som normalt.

Reseförsäkring och avbeställningsskydd

Har du frågor om eller hur du kan använda dig av reseförsäkringen eller avbeställningsskyddet?

I vår FAQ hittar du svar på de vanligaste frågorna eller så kan du kontakta försäkringsbolaget AIG på telefon 08-506 920 20 eller skicka en e-post till claims.sweden@aig.com.

Har du betalningssvårigheter?

Om du har svårigheter med att betala månadsbeloppet på ett existerande lån eller kreditkortsfaktura ber vi dig logga in på MinSida och se vilka möjligheter du har.

Här kan du till exempel ansöka om betalningsfri månad på lån. På din kreditkortsfaktura framkommer det vad som är din totala skuld samt vad som är lägsta belopp att betala. Du kan själv välja vilket belopp du vill betala ned till lägsta belopp att betala.

Om du har problem med att betala lägsta beloppet och inga alternativ på MinSida passar dig, ber vi dig att skicka oss en e-post på post@banknorwegian.se.