I november 2022 fusionerade vi med Nordax, och Bank Norwegian blev en filial av Nordax Bank AB (publ). Den 7. juni 2023 byter Nordax namn till NOBA Bank Group AB (publ), detta innebär också en namnändring för oss.
Vårt nya namn blir Bank Norwegian, en filial av NOBA Bank Group AB (publ).
Det blir inga andra ändringar i samband med namnbytet.
Har du mottagit en e-post och SMS från Bank Norwegian – en filial av NOBA Bank Group där vi ber dig uppdatera dina uppgifter? Vi ber dig om att fylla ut formuläret. Logga in på MinSida/appen med Bank ID, formuläret kommer dyka upp automatiskt.
Om du har frågor eller önskar avsluta ditt kreditkort, kan du skicka en e-post till post@banknorwegian.se.
Vänligen notera att vi alltid skickar e-post med logo och signatur, samt att vi ej skickar med länkar i våra utskick.
Har du blivit kontaktad av någon som utger sig att vara från Bank Norwegian eller annan bank/myndighet, där du blivit uppmanad att lämna ut koder eller legitimera dig med BankID?
Varken vi, polisen eller andra banker kommer be dig uppge detta via telefon eller e-post. Om du ändå lämnat ut koder eller legitimerat dig med BankID, är det viktigt att du omedelbart kontaktar utfärdande bank för att spärra ditt BankID.
För att se betalningsinformation på din faktura, måste du logga in på MinSida.
När du väl har loggat in, trycker du på Lån och sedan på Faktura.
Summa att betala: visar obetalt belopp på fakturan
OCR: visar det OCR du skall använda vid inbetalning
PlusGiro för inbetalning: visar det PlusGiro du skall använda vid inbetalning
Du har alltid samma OCR varje månad och det tar 1-2 bankdagar från det att du har betalat in tills vi har bokfört din betalning.
Om du har Autogiro och råkat betala in din faktura manuellt och därmed blivit belastad två gånger, kan du skicka in följande information till oss för en återbetalning:
Detta kan skickas till post@banknorwegian.se
Telefontid vardagar mellan kl 10:00 - 16:00, med undantag från dessa tider här.
Du är välkommen att kontakta oss via vårt kontaktformulär, så svarar vi så fort som möjligt.
Telefon: 0770-45 77 66
Från utlandet: +46 770-457766
Ring 0770-45 77 66 (från utlandet +46 770-457766) för att spärra ditt kort. Tjänsten är öppen dygnet runt, 365 dagar om året.