Täckning: | Högsta försäkringsbelopp per person/kort | Högsta försäkringsbelopp per skada |
Avbeställning Villkorspunkt 9 |
||
- Avbeställning |
kr 25.000 | kr 50.000 |
Transportförsening Villkorspunkt 10 |
||
- Transportförsening mer än 4 timmar |
kr 500 | kr 6.500 |
- Transportförsening mer än 8 timmar |
kr 500 | kr 6.500 |
- Transportförsening mer än 24 timmar |
kr 1.500 | kr 6.500 |
Bagageförsening Villkorspunkt 11 |
||
- Bagageförsening mer än 6 timmar |
kr 1.000 (upp til) | kr 7.000 (upp til) |
- Bagageförsening mer än 48 timmar |
kr 2.000 (upp til) | kr 7.000 (upp til) |
- Hyra av nödvändig utrustning som följd av bagageförsening t.ex. barnvagn eller golfutrustning |
kr 2.000 | kr 4.000 |
Självriskskydd Villkorspunkt 12 |
||
- Självriskskydd hem- och villaförsäkring |
kr 10.000 | kr 10.000 |
Självriskskydd personbilsförsäkring |
kr 10.000 | kr 10.000 |
Evakuering Villkorspunkt 13 |
||
- Merkostnader vid evakuering |
kr 10.000 | kr 10.000 |
Reseolycksfall Villkorspunkt 14 |
||
- Vid fullständig, 100%, bestående men (0-64 år) | kr 1.000.000 | |
- Vid fullständig, 100%, bestående men (65 år och uppåt) | kr 100.000 | |
- Vid dödsfall (0-17 år) |
kr 30.000 | |
- Vid dödsfall (18 år och uppåt) | kr 100.000 |
Försäkringen gäller:
*Om en resa betalas med CashPoints/bonuspoäng («frequent flyer program») räknas eventuell flygskatt och andra avgifter/kostnader som transportkostnader.
** Resan kan inte avbeställas på grund av plötsliga restriktioner i destinationslandet.
Överföring av intjänade CashPoints blir genomförd en gång i veckan från Bank Norwegian till din Reward-profil. Överföringen sker varje onsdag. Det du behöver göra för att börja tjäna CashPoints är att koppla ditt kort med din Reward-profil. Här hittar du en användarguide för hur du kopplar Norwegian-kortet.
När du önskar att använda dina CashPoints, är det viktigt att du är inloggad på din profil hos Norwegian. Innan du bekräftar din bokning hos Norwegian får du upp ett val om du önskar använda intjänade CashPoints. Du kommer då se biljettens reducerade pris innan du bekräftar köpet.
För att tjäna CashPoints måste du koppla ditt kreditkort med din Reward-profil. Här finner du en användarguide.
Med Norwegian-kortet tjänar du 0,5% CashPoints på alla varuköp.
Du mottar inte CashPoints vid överföringar, räkningsbetalningar eller kontantuttag.
Du mottar inte heller poäng när du köper valuta.
Det är ingen intjäning av CashPoints vid köp av flygbiljetter hos andra flygbolag än Norwegian.
Ex. För ett varuköp på kr 20 000.- tjänar du ca 100 CashPoints. 1 CashPoint = 1 Norsk krona.
Du erhåller ditt ersättningskort samma månad som det utlöper, ditt kreditkort fungerar ut den månaden som det utlöper.
För att reklamera ett okänt köp eller uttag behöver du logga in på MinSida eller i appen. Där väljer du ”Kreditkort” och ”Reklamation”. Följ stegen som beskrivs och fyll i uppgifterna som efterfrågas.
Om du önskar reklamera varor som inte levererats eller levererats med defekter eller om du blivit debiterat felaktigt belopp ska du alltid i första hand försöka lösa problemet med försäljningsstället/butiken. Om problemet inte går att lösa eller om du inte får kontakt med försäljningsstället, kan du registrera reklamationen i appen eller på MinSida. Vi vill påminna om att det alltid måste finnas dokumentation om att man först har försökt lösa problemet med försäljningsstället.
Vid okända transaktioner rekommenderar vi att du kontrollerar transaktionstexten på Internet. Detta eftersom det händer att transaktionstexten som försäljningsstället skickar ut kan vara missvisande. Om transaktionen är okänd även efter detta, rekommenderar vi att du loggar in i appen eller på MinSida och spärrar kortet innan du påbörjar reklamationen.
Se användarguiden för hur du gör en reklamation.
Har du blivit kontaktad av någon som utger sig att vara från Bank Norwegian eller annan bank/myndighet, där du blivit uppmanad att lämna ut koder eller legitimera dig med BankID?
Varken vi, polisen eller andra banker kommer be dig uppge detta via telefon eller e-post. Om du ändå lämnat ut koder eller legitimerat dig med BankID, är det viktigt att du omedelbart kontaktar utfärdande bank för att spärra ditt BankID.
Telefontid vardagar mellan kl 10:00 - 16:00, med undantag från dessa tider här.
Du är välkommen att kontakta oss via vårt kontaktformulär, så svarar vi så fort som möjligt.
Telefon: 0770-45 77 66
Från utlandet: +46 770-457766
Ring 0770-45 77 66 (från utlandet +46 770-457766) för att spärra ditt kort. Tjänsten är öppen dygnet runt, 365 dagar om året.