Kundservice

Huvudkategorier

Vanliga frågor och svar

  • Du hittar ditt årsbesked på MinSida eller i appen.

    När du har loggat in klickar du på "Meddelande" och därefter "Årsbesked".

  • Det skapas ett årsbesked för ditt kundförhållande om du har något av följande:

    • Innestående saldo per 31.12
    • Utestående saldo per 31.12
    • Blivit belastad räntor, föregående år
    • Har upptjänat räntor, föregående år

    Om du ej uppfyller någon av de överstående punkterna, kommer det ej skapas ett årsbesked.

  • Har du blivit kontaktad av någon som utger sig att vara från Bank Norwegian eller annan bank/myndighet, där du blivit uppmanad att lämna ut koder eller legitimera dig med BankID?

     

    Varken vi, polisen eller andra banker kommer be dig uppge detta via telefon eller e-post. Om du ändå lämnat ut koder eller legitimerat dig med BankID, är det viktigt att du omedelbart kontaktar utfärdande bank för att spärra ditt BankID. 

  • För att reklamera ett okänt köp eller uttag behöver du logga in på MinSida eller i appen. Där väljer du ”Kreditkort” och ”Reklamation”. Följ stegen som beskrivs och fyll i uppgifterna som efterfrågas. 

    Om du önskar reklamera varor som inte levererats eller levererats med defekter eller om du blivit debiterat felaktigt belopp ska du alltid i första hand försöka lösa problemet med försäljningsstället/butiken. Om problemet inte går att lösa eller om du inte får kontakt med försäljningsstället, kan du registrera reklamationen i appen eller på MinSida. Vi vill påminna om att det alltid måste finnas dokumentation om att man först har försökt lösa problemet med försäljningsstället. 


    Vid okända transaktioner rekommenderar vi att du kontrollerar transaktionstexten på Internet. Detta eftersom det händer att transaktionstexten som försäljningsstället skickar ut kan vara missvisande. Om transaktionen är okänd även efter detta, rekommenderar vi att du loggar in i appen eller på MinSida och spärrar kortet innan du påbörjar reklamationen. 

    Se användarguiden för hur du gör en reklamation. 

  • Resor som köps enligt gällande reserekommendationer från UD följer normala reseförsäkringsvillkor.

    Eventuella förluster som har någon anknytning till Corona-viruset täcks inte.

    Om man till exempel inte kan få behandling på platsen eftersom sjukhuset saknar kapacitet på grund av Corona och måste transporteras hem / till ett annat sjukhus, kommer inget av detta att täckas.

    Vi rekommenderar våra kunder att noggrant följa myndigheternas reserekommendationer och att läsa reseförsäkringsvillkoren.

Kontakta oss

Telefontid vardagar mellan kl 10:00 - 16:00, med undantag från dessa tider här.

Skicka e-post

Du är välkommen att kontakta oss via vårt kontaktformulär, så svarar vi så fort som möjligt.

Ring oss

Telefon: 0770-45 77 66 
Från utlandet: +46 770-457766

Spärra kort

Ring 0770-45 77 66 (från utlandet +46 770-457766) för att spärra ditt kort. Tjänsten är öppen dygnet runt, 365 dagar om året.

Uppskattad väntetid på vår telefonlinje