Så här reklamerar du ett köp/uttag på MinSida

Om du upptäcker okända transaktioner på ditt kort måste kortet spärras omedelbart. Du kan spärra kortet i appen, på MinSida eller ringa spärrtjänsten 0770-45 77 66. Vid användning av kreditkort har du också rätt att reklamera på varor som inte levererats eller levererats med defekter. För att vi ska kunna behandla din reklamation behöver du fylla ut en reklamation via MinSida.

1.
Gör större
Gör större

När du loggat in klickar du på ”Kreditkort”.

2.
Gör större
Gör större

Därefter välj ”Reklamation”. 

För mobil användare, klicka på "Flera val" upp till höger, och sen på "Reklamation".

3.
Gör större
Gör större

Välj  "Ny reklamation" och därefter ”Orsak till reklamation”.

 

Om du önskar reklamera varor som du har mottagit, inte mottagit eller om du har debiterats fel belopp ska du alltid försöka lösa problemet med försäljningsstället/butiken först. Om problemet inte går att lösa, eller om du inte får kontakt med försäljningsstället, kan du registrera reklamationen på MinSida. Vi vill påminna om att det alltid måste finnas dokumentation om att man först har försökt lösa problemet med försäljningsstället. 


Vid okända transaktioner rekommenderar vi att du kontrollerar transaktionstexten på Internet. Detta eftersom det händer att transaktionstexten som försäljningsstället skickar ut kan vara missvisande.

4.
Gör större
Gör större

Fyll ut schemat i önskad ordning.

Informationen du fyller ut sparas kontinuerligt. 

 

5.
Gör större
Gör större

Välj period och den/de transaktioner som du vill reklamera. När du är klar bekräftar du schemat och skickar in reklamationen.