För att reklamera ett okänt köp eller uttag behöver du logga in på MinSida eller i appen. Där väljer du ”Kreditkort” och ”Reklamation”. Följ stegen som beskrivs och fyll i uppgifterna som efterfrågas.
Om du önskar reklamera varor som inte levererats eller levererats med defekter eller om du blivit debiterat felaktigt belopp ska du alltid i första hand försöka lösa problemet med försäljningsstället/butiken. Om problemet inte går att lösa eller om du inte får kontakt med försäljningsstället, kan du registrera reklamationen i appen eller på MinSida. Vi vill påminna om att det alltid måste finnas dokumentation om att man först har försökt lösa problemet med försäljningsstället.
Vid okända transaktioner rekommenderar vi att du kontrollerar transaktionstexten på Internet. Detta eftersom det händer att transaktionstexten som försäljningsstället skickar ut kan vara missvisande. Om transaktionen är okänd även efter detta, rekommenderar vi att du loggar in i appen eller på MinSida och spärrar kortet innan du påbörjar reklamationen.
Se användarguiden för hur du gör en reklamation.